Филолошко-уметнички факултет
youtubefacebooklinkedininstagram

У Библиотеци Филолошко-уметничког факултета у уторак 16. априла у 18 часова Бранко Џиновић ће одржати предавање на тему Oднос композитора и извођача у колаборативним делима за бајан и хармонику Софије Губајдулине.

Бранко Џиновић ће представити своје докторско истраживање о креативним дијалозима између Софије Губајдулине и четири еминентна извођача на бајану и хармоници – Фридрих Липса, Елзбет Мозер, Гаир Драгсвола и Алберди Ињакија. Аутор ће дискутовати о томе како је Губајдулина компоновала  De Profundis (1978),  Silenzio (1991), Fachwerk (2009) и Cadenza (2010) у сарадњи са овим извођачима и како су њихове заједничке намере обликовале настанак и извођење ових дела.

Џиновић ће такође причати о томе како су се намере и жеље композиторке за извођење њеног In Croce (1979) мењале кроз дијалоге са различитим извођачима и у различитим контекстима. Ово опсежно истраживање обрађује актуелне теме везане за интерпретацију савремене музике – ауторство колаборативних дела, ауторитет композитора и улога извођача – и превазилази оквире извођачке праксе за хармонику.

Биографија Бранка Џиновића: 

Бранко Џиновић је извођач фокусиран на савремени репертоар за хармонику. Његова извођења аустријски критичари су описали као ,,еруптивна” (Kronen Zeitung) и ,,инветивна” (Neues Volksblatt).

Поред бројних премијерних извођења дела младих канадских аутора, сарађивао је са еминентним композиторима као што су: Пер Нергорд, Салваторе Шарино и Филип Леру. Основне студије је завршио у Крагујевцу, мастер студије на ,,Антон Брукнер" Универзитету у Линцу а докторирао је 2017. године на Универзитету у Торонту. Победник је бројних домаћих и интернационалних конкурса за хармонику. Сарађивао је са угледним канадским ансамблима као што су: The Array Ensemble, New Music Concerts, The National Ballet of Canada, али и International Contemporary Ensemble (ICE) из Њујорка. Поред савремене музике, Џиновић гаји интерес за танго и бандонеон које је изучавао у Буенос Ајресу.

 

Позивамо све заинтересоване да присуствују предавању.